Over de helft... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rian Haaksema - WaarBenJij.nu Over de helft... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rian Haaksema - WaarBenJij.nu

Over de helft...

Door: rianhaaksema

Blijf op de hoogte en volg Rian

06 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Na vorige week verteld te hebben hoe een week er voor mij uitziet, gaat het deze week geheel anders! De kinderen hebben nu namelijk voorjaarsvakantie.

Maar eerst afgelopen weekend.. Want mijn geliefde vriend was hier! We hebben een erg fijn weekend samen gehad.
Vrijdags kwam Hilbert om 22:00 aan in Pristina en tegen 23:30 waren we 'thuis'. Zaterdags hadden we gewoon kinderclubs in Qyshk, maar volgens mij vormden we een goed team bij die kinderen! Zeker bij de tweede groep (de Roma kinderen) begonnen wij alvast met ze te spelen terwijl de overige leiding nog wat stond te praten (wat natuurlijk ook geen probleem is).
Zaterdagmiddag zijn we met zijn tweeën door Peja gelopen. En ik moet eerlijk toegeven dat ik in mijn eentje nog niet zo ver was gegaan. Na een typisch Kosovaars dienblad gekocht te hebben (moest natuurlijk) zijn we bij mij op de kamer wezen eten. Samen koken is best heel leuk!
Zondags hadden we 's ochtends een kerkdienst en zijn we meegeweest met de zondagschool. Ik denk dat wij daar de liefste kinderen waren die maar niet konden ophouden met kleuren :P. 's Middags zijn we op bezoek geweest bij Anke en Alistair, een Nederlands-Schots echtpaar. Zij wonen vlakbij een Servisch dorpje verder de bergen in en hebben twee behoorlijk grote honden (wat wij natuurlijk prachtig vonden) die we met hun in de bergen gingen uitlaten. Geweldig uitzicht heb je daar! Naderhand was er een internationale kerkdienst (in Bijbelstudie vorm) bij hun thuis en we zijn gebleven. Ik was sowieso al van plan om een keertje bij zo'n dienst aanwezig te zijn om te kijken hoe het is, dus nu hebben we dat samen gedaan! Maandagochtend zijn we nog bij Gani en Adile op de koffie geweest en toen was het alweer bijna tijd om afscheid te nemen..
Helaas heeft Hilbert niet zo'n voorspoedige reis terug gehad, maar hij is inmiddels weer veilig en wel in Lavre, Portugal.

Toen Thera en ik hem afgezet hebben
maandagmiddag, zijn we direct doorgereden naar Pristina waar we een nachtje bij Gani's dochter Besiana, haar Noord-Ierse man David en hun dochtertje Ariana overnachtten. Gelijk ook wat van Pristina gezien! En aangezien ik beloofd had dat ik meer foto's zou maken (het is ook wel een beetje schandalig hoe weinig foto's ik nog maar had), heb ik daar voor paparazzi gespeeld ;).
We zijn met z'm 7en uit eten geweest (Timi en Tinka, Besiana's broer en zus, waren er ook) en naderhand wezen bowlen. Daarna hebben we in hun appartement wat spelletjes gespeeld en heb ik mijn nederlaag bij het bowlen dik ingehaald met Ligretto ;). Al met al een hele gezellige avond!
Dinsdags (gisteren) zijn we in de loop van de middag thuis gekomen en wat uitgerust. Helaas voelde ik me minder lekker en heb ik 's avonds ook nog wat overgegeven..
Maar vanochtend ging het al weer wat beter. Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Thera en ik hebben de tussentijdse evaluatie ingevuld voor school en we zijn wat wezen drinken in een hoog restaurant. Hoog wil zeggen dat je een goed uitzicht over Peja hebt. Ik heb dus ook weer een paar foto's gemaakt ;). Die zet ik zo snel mogelijk op de pc.

Nou, dat was het dan weer... Ik kijk terug op een superweekend en zie uit naar de rest van de tijd hier, al begin ik thuis nu wel stevig te missen...

  • 06 April 2011 - 15:15

    Mama Anneke:

    hoi meis, leuk om even weer te horen hoe goed je het daar hebt! liefs en een hele dikke ik-mis-jou-ook-knuffel...

  • 06 April 2011 - 20:29

    Ma:

    Heej Rian, Weer met veel plezier je verslag gelezen, nu de foto's nog. Hilbert had al leuke foto's bij z'n verslag, Die van jullie samen is leuk, met dat piep kleine bosje bloemen, heel leuk. Wij missen jullie ook hoor. 6 weken, je denkt, och dat is zo voorbij, maar zal blij zijn als ik jullie weer zie, Jullie hebben ook vast nog wel veel te vertellen. Vandaag op Schier het gras gemaaid, ziet er weer mooi uit. Nou Rian, Groetjes en geniet er nog van.

  • 06 April 2011 - 21:26

    Han Van Dam:

    Dank zij google ben ik bij je reisverslagen terecht gekomen. Wie ik ben? De vader van Thera. Erg fijn om te lezen (en ook van Thera via skype te horen) dat je zo'n mooi werk mag doen in Peja! Volgens Thera gaat het je heel goed af!
    Nog een fijne laatste twee weken in Kosovo en doe Thera, Gani, Adile en Esat de hartelijke groeten! Wat zeg ik? Groet aanstaande zondag de hele gemeente maar van ons.

  • 08 April 2011 - 16:18

    Joost:

    Hey Rian
    Mooi om te lezen dat je zo intensief met die kinderen bezig bent en hun plezier mag geven en met hun ook over het Evangelie mag delen (hoe lastig soms ook in een andere taal)!
    Leuk dat Hilbert ook nog langs is geweest, volgens mij verveel je je daar niet. He, de laatste paar weekjes nog veel plezier daar en veel zegen met het mooie werk in het arme Kosovo!
    Adieu!
    Joost

  • 09 April 2011 - 21:42

    Ma:

    Hoi Rian, wat een schoenen, ziet er toch wel mooi uit en dat voor Kosovo.Groetjes van Schier, we genieten van het mooie weer.Jij weer veel succes met de kinderen .

  • 10 April 2011 - 07:32

    Pa Kees:

    Rian wat een enerverende ervaringen heb je in een korte tijd opgedaan. Ik hoop voor je dat je al deze indrukken kan verwerken. Mooi dat je zo geniet van de omgeving en de kindertjes.
    En ja we missen je nu langzamerhand toch heftig. Maar de paasdagen is niet ver meer. Johanna is vorige week gedoopt. Jammer voor je dat je er niet bij kon zijn. Was een byzondere uitvoering/getuigenis van de S-groep.
    We zien je mails wel weer tegemoet. En Lotte wacht op een berichtje van jou.

    Liefs Pa Kees

  • 15 April 2011 - 06:46

    Ma:

    Goeiemorgen Rian, Nog even volhouden, dan kom je weer naar je thuisfront, Wij missen jullie ook hoor. Fijn als jullie weer thuis zijn en waarschijnlijk nog vele verhalen zullen horen. Gisterenavond in Loosdrecht geweest, Marijke heeft gereden, afgelopen maandag d'r rijbewijs gehaald. Nog veel plezier daar met de kinderen, en tot gauw. Ik denk aan jullie, Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 11454

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 25 April 2011

Stage naar Kosovo!

Landen bezocht: