Laatste zondag in Peja city... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rian Haaksema - WaarBenJij.nu Laatste zondag in Peja city... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rian Haaksema - WaarBenJij.nu

Laatste zondag in Peja city...

Door: rianhaaksema

Blijf op de hoogte en volg Rian

17 April 2011 | Nederland, Amsterdam

En daarmee is de aftrap gegeven aan alle "laatsten" hier in Kosovo.
Morgen de laatste vrije dag, dinsdag naar Gjilan om in de stad de grote paasdienst op zondag te promoten door verschillende activiteiten die tonen dat we om Gods schepping geven. Er zijn een aantal mensen die bloed geven, of de straten schoonmaken o.i.d. Ik ben heel benieuwd wat ik mag gaan doen, maar ik heb gezegd dat ik met bloedgeven wel wacht tot ik weer een oproepkaart van de bloedbank in Nederland op de mat heb liggen..
Woensdags en donderdags weer pre-school. Wat ga ik die kindjes missen! Net als de kinderen van de kinderclubs op vrijdag en zaterdag..
Van het weekend bedacht ik me ineens dat het toch wel jammer is dat, op het moment dat je een beetje een band met die kinderen hebt, je weer weggaat..

Desondanks heb ik erg veel zin om weer naar huis te gaan, mijn vriend weer bij me te hebben, genieten van mama's kookkunsten (en van die van Arjan (de kok op school) natuurlijk), de nieuwste aanwinst in de familie te bewonderen, de andere studenten terug te zien en weer goedkoop te kunnen smsen en bellen (A)

Maar aangezien het een behoorlijke tijd geleden is dat ik wat heb geplaatst, hier nog even een update van wat er sindsdien gebeurt is.
In de vrije week zijn Thera en ik ook nog een middagje in de bergen geweest. Dat was echt machtig mooi! Ik heb dan ook veel foto's gemaakt die ik helaas niet kan plaatsen omdat ik geen ruimte meer heb op waarbenjij.nu..

Elke zaterdag zijn we weer naar Qyshk geweest, en ik moet zeggen dat de Bijbelverhalen die ik vertel steeds beter gaan. De eerste keer was het nogal onwennig, maar inmiddels weet ik een beetje hoe het voelt. Natuurlijk gaat het de ene keer beter als de andere, dat ligt ook aan hoe druk of rustig de groep is. Maar mijn leerdoel wat betreft dit onderwerp heb ik wel aardig gehaald denk ik..

Maar ik wil nu even de tijd nemen om jullie allemaal te bedanken voor jullie reacties! Ik weet nog dat ik zelf reisverslagen las van mensen en geen idee had wat ik daarop zou kunnen reageren.. Maar ik merk nu dat alle reacties zo leuk zijn, gewoon om te merken dat de mensen thuis aan je denken en ook wat vertellen over hun situatie.. Ontzettend bedankt!!

  • 18 April 2011 - 13:30

    Evert:

    Hallo Rian,

    Leuke verhalen schrijf je!
    Volgens mij kom je terug met een rugzak vol met pedagogische en didactische wijsheid. Ik vind het knap dat je zo met de kinderen/leerlingen omgaat, in een vreemde taal.
    Nog succes en vreugde gewenst in de laatste week!

    Groeten,

  • 18 April 2011 - 18:03

    Klarieke:

    eey,
    nog heel veel plezier de laatste dagen daar,
    suc6 met afscheind nemen,
    goede reis terug.
    liefs

  • 19 April 2011 - 10:10

    Judith:

    Succes en heel veel plezier met de laatste lootjes! Tot volgende week!

  • 20 April 2011 - 08:24

    Marieke:

    Ha Rian,

    Sterkte met afronden en een goede reis naar huis. Tot volgende week op de WB!

    Groetjes vanuit het WB-secretariaat

  • 20 April 2011 - 19:08

    Mammie:

    hoi lieve meid, ik zal heel erg mijn best doen op de maaltijd a.s. maandag... Succes met alle laatste keren en ik verlang er ontzettend naar je weer te zien!!!!

  • 22 April 2011 - 16:23

    Wendolijn:

    Hoi Rian!
    Ik zie dat ik een beetje te laat je blog bezoek haha. Maar wel leuk om je verhalen nog te lezen! Geniet van je laatste dagen en goeie reis terug gewenst!
    Groetjes uit Bethlehem!
    wendolijn.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 11450

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 25 April 2011

Stage naar Kosovo!

Landen bezocht: