Aan de slag... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rian Haaksema - WaarBenJij.nu Aan de slag... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rian Haaksema - WaarBenJij.nu

Aan de slag...

Door: rianhaaksema

Blijf op de hoogte en volg Rian

16 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo, de eerste werkdagen zitten erop!
En ik zal jullie braaf vertellen wat ik allemaal gedaan heb;-).

Gisteren hebben we eigenlijk alleen maar voorbereidingen gedaan. Thera en ik begonnen de week door even samen Bijbel te lezen. Daarna hebben we het knutselwerkje voor de kinderopvang vandaag voorbereid. Heerlijk creatief bezig zijn op kinderniveau!
's Middags en 's avonds ben ik bezig geweest met het voorbereiden van de kinderclubs op zaterdag in Qyshk (spreek uit: Tsjuusjk). We gaan een serie van 6 weken over Jozef doen en ik ben bezig geweest om het Bijbelverhaal in 6 thema's te verdelen. Dat is, al zeg ik het zelf, aardig gelukt! Ik heb het verhaal ook nog (voor de eerste 3 weken) soort van vertaald naar wat begrijpelijk is voor kinderen. Nu moet ik het alleen nog naar het engels vertalen, aangezien ik vanaf de 3e week vertaald zal worden door een engelssprekende Kosovaar. Komende twee weken zal Thera mij vertalen, of dat nu vanuit het nederlands of engels is.

Vandaag hadden we kinderopvang. Ontzettend leuk om weer eens met een aantal kinderen zo om te gaan. Jammer dat ik hun taal niet spreek. Er zit ook 1 heel slim Amerikaans meisje bij, daar heb ik wel een heel gesprek mee gehad (over haar familie enzo). Gelukkig nemen kinderen je wel mee in hun spel, of je ze nou verstaat of niet;-)
Vanmiddag op bezoek geweest bij een gezin thuis. Het was goed om te zien waar zo'n kind vandaan komt. En dit was nog een goed gezin. Er zijn ook kinderen bij die het echt heel slecht hebben, maar dat zie je niet vanaf de buitenkant.
Dat komt omdat status hier heel belangrijk is. Alles moet er vanaf de buitenkant goed uitzien, ook als er eigenlijk geen geld voor eten is.

Ik ben tevreden over wat ik heb kunnen doen, en hoop dat het allemaal zo goed mag blijven gaan!

Voor nu,
Groetjes uit Kosovo!

Oh ja, heb eindelijk wat foto's gemaakt van mijn kamer!

@Rimero: dank je!

@mama: je zult nog troster zijn: heb vanmorgen mijn record snel douchen verbeterd! (4 min)

@Jodieh: ik hoorde het vlak voor ik weg ging! Goed joh! Hoop dat ik bij de tweede ronde kan zijn!

@Judith: nee hoor, gewoon van vrijdagavond tot maandagmiddag. Kan hij ook zijn handen uit de mouwen steken op mijn terrein;-)

  • 16 Maart 2011 - 21:55

    Rimero Bush:

    Hi Rian, Ik ben een week geleden met mijn vriendin in Peja geweest. Het is een mooie stad met en mooi uitzicht:-)

    Groet,

    Rimero

  • 17 Maart 2011 - 00:07

    :

    Hey Rian,

    leuke foto`s!
    ben benieuwd wat ik over 2,5 week kan gaan doen;)
    Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt daar:D

    Gods zegen met al je werk!

    Hilbert

  • 17 Maart 2011 - 09:58

    Klarieke:

    heey
    leuk om je verhaal te lezen,
    leuk is dat he met kinderen werken :P.
    heel veel plezier.
    suc6 mt de bijbelverhaal van jozef.
    je hebt volgens mij wel een fijne plek waar je zit. lekker je eigen plekje.
    liefs

  • 17 Maart 2011 - 10:36

    Jodieh:

    ik ben niet naar de volgende ronde;P
    ze hebben ons gelijk naar de finale gestuurd.
    we zaten bij de 5 beste!
    en de finale is pas in september,
    dus..;p
    duurt nog wel eventjes..

    xxxx.

  • 17 Maart 2011 - 19:17

    Liesbeth:

    Hey!

    Leuk om je verhalen te lezen en dat je al lekker bezig ben!

    God's bless!

    Liefs,
    Liesbeth

  • 18 Maart 2011 - 16:01

    Johanna:

    Heee Rian!!!!

    Helaas hadden we uiteindelijk geen afscheid meer kunnen nemen, maar wel heel fijn om te horen hoe het nu met je gaat!

    En leuk dat je toch een klik hebt met de kinderen ondanks de taalverschillen! Ik hoop dat je nog veel mag gaan bereiken bij deze kinderen, wat je vast en zekker ook wel gaat lukken! Nou Gods zeggen en een dikke knuf,
    Johanna

  • 18 Maart 2011 - 20:54

    Ma:

    Hoi Rian, Leuk je verslag weer gelezen te hebben. Je kamer enz. ziet er goed uit. Zo heb je toch je eigen privecy. Bijbelverhaal over Jozef is gelukkig bekend, heel veel succes met het vertellen ervan. Wij zijn vanavond weer bij Anja geweest, lief kindje hoor. Jacob was zelfs even wakker. Met Anja gaat het ook gelukkig vooruit. Succes met de kinderen. Groeten uit Soest.

  • 19 Maart 2011 - 11:04

    Diane:

    Hey chica!! Leuk je verhalen te lezen! Het boekje over gebed is echt vet gaaf! Moeten jullie ook echt gebruiken tijdens gebed of van mij lenen straks :D! Geniet er van en succes met alle werkzaamheden daar, liefs Diane

  • 20 Maart 2011 - 19:58

    Ma.:

    Rian, Heb je de foto's ontvangen? Ik kreeg een berichtje terug, (mijn Engels is niet zo goed)dus weet niet helemaal wat het betekend. Het kan zijn een bevestiging dat mail verstuurd is? Maakt ook niet uit, als jij de foto's maar heb. Ik lees het wel.
    Weltrusten voor vanavond. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 11473

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 25 April 2011

Stage naar Kosovo!

Landen bezocht: