Daar ben ik dan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rian Haaksema - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rian Haaksema - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan!

Door: rianhaaksema

Blijf op de hoogte en volg Rian

13 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo, daar ben ik dan eindelijk!

Na een veel te korte nacht stond ik gisterochtend op het vliegveld. Gelukkig was ik niet alleen, Hilbert en Bert waren er ook en Nienke en Marsha. Zij via Zurich, ik via Wenen. Maar alles is helemaal goed gegaan! In Wenen ben ik wel nog aangehouden door een of andere piet (al zou hij niet echt zo hebben geheten, gezien zijn huidskleur). Hij vroeg wat ik in Kosovo te zoeken heb, maar deed niet moeilijk ofzo.. Verder waren de vluchten ok, al had ik wel hoofdpijn van het gebonk van de motoren (zat naast de vleugel).

Eenmaal aangekomen in Kosovo stond Thera (mijn stagebegeleidster) me op te wachten op het vliegveld, en gingen we gezamelijk op weg naar Peja, waar ik de komende 6 weken zal zijn! Je merkt wel dat het Oost-Europa is. De meeste huizen zijn in onze ogen nog niet helemaal af, hoewel er ook hele mooie gebouwen zijn. Ik zal proberen volgende keer wat foto's te plaatsen. Zelf verblijf ik in een goed huis en heb ik een eigen kamer op zolder met keuken en badkamer ingebouwd! Ik kreeg gelijk bij aankomst de sleutel van het huis, de poort en Thera's appartement. Misschien heb ik dan toch een vertrouwswaardige uitstraling..?

De mensen hier zijn (voor zover ik ze heb ontmoet) sowieso erg vriendelijk! Vanmorgen was er een kerkdienst ('mijn' huis staat vlak naast de kerk, aangezien ik bij de voorganger inwoon) waarbij ik me moest voorstellen. Sorry Hilbert, ik heb niet gezegd dat ik een vriend heb (stond niet in de instructies..), maar daar komen ze snel genoeg achter. Zeker als jij hier bent:-)
Na de dienst heb ik een beetje gepraat met verschillende mensen, waaronder een paar meiden uit de VS die helpen in de kinderopvang.

Helaas was mn start niet helemaal vlekkeloos. Gisteravond zou ik eten met Thera, Gani (de teamleider en voorganger) en zijn zoon Timi. Thera had spagetti gekookt en het zag er allemaal prima uit. Maar ik merkte dat ik toch behoorlijk last van het slaaptekort had, dus ik ben met mn hand voor mn mond naar boven gerend en in de toilet een oranje goedje gedeponeerd.. Daarna ging het iets beter, maar ik ben toch maar direct gaan slapen..
Slaap was ook precies wat ik nodig had (heb gelukkig een geweldig bed!) en vanochtend had ik nergens last meer van.

Ik zit nu bij Thera in haar appartement. De moskee verderop riep de mensen op om te gaan bidden, wat natuurlijk nooit fout is. Hier heb ik voorlopig toegang tot het internet. Ze zijn bezig om internet voor mij te regelen in het kantoor, tot die tijd kan ik hier regelmatig terecht.

  • 13 Maart 2011 - 14:43

    Gydo:

    Goed om te horen dat je reis goed is gegaan. Heel veel succes en plezier in Kosovo! Ik had je helaas niet meer kunnen spreken vrijdag omdat ik moest werken.

  • 13 Maart 2011 - 14:49

    Rian Haaksema:

    Maakt niet uit, was er zelf ook niet! Moest mn tas nog inpakken;-)

  • 13 Maart 2011 - 14:50

    Wilma:

    Fijn dat je veilig aangekomen bent! Heel veel plezier en succes de aankomende 6 weken!
    Liefs, Wilma

  • 13 Maart 2011 - 15:21

    Ma.:

    Heej Rian,Fijn dat je veilig bent aangekomen, ondanks de kleine hiaatjes.Zoals je schrijft, ziet het er goed uit.Hier vanmorgen ook een mooie kerkdienst geweest, Een kleinkind van onze vorige dominee werd gedoopt, dus opa doopte.
    Zo, nog even de thee opdrinken en naar de kerk, Bij Anja alles nog rustig.
    Veel succes morgen, als het echt allemaal gaat beginnen. Groetjes.

  • 13 Maart 2011 - 17:08

    Gerco:

    Heey Rian,

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen en dat het, buiten het rustgebrek om, allemaal goed met je gaat. Hopelijk ben je nu weer uitgerust. Heel veel succes allemaal en geniet ervan!
    Ik blijf je volgen.

    Groetjes,

    Gerco

  • 13 Maart 2011 - 19:53

    Ma.:

    Hoi Rian, Ik hoop dat je vandaag helemaal tot rust bent gekomen, goed heb kunnen eten. Aankomende nacht weer goed slapen. Vast weltrusten en ik kijk naar je volgende verslag. Succes.

  • 13 Maart 2011 - 20:30

    Heleen:

    Hee Rian,
    Gelukkig dat de eerste indrukken positief zijn! Ik weet niet meer of ik op de WB afscheid van je genomen heb, wil je in ieder geval op deze manier alsnog een hele gezegende tijd toewensen!
    Veel liefs,
    Heleen

  • 14 Maart 2011 - 10:49

    Hoofdkantoor WB:

    Hoihoi!

    Goed om te lezen dat je goed aangekomen bent en leuk ontvangen bent. Heel veel succes en zegen met je eerste kennismakingen en dat wat je gaat doen daar.
    Groetjes from the WB!

  • 14 Maart 2011 - 11:02

    Judith:

    Zo, vandaag dan je eerste echte werkdag! :) Succes! Leuk om je eerste verhaal in ieder geval te lezen!

  • 14 Maart 2011 - 18:51

    Klarieke:

    heey
    ja het is een heel andere cultuur maar gelukkig heb je een goede plek waar je kan overnachten.
    Gods zegen met alles,
    veel plezier daar,
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rian

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 11476

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 25 April 2011

Stage naar Kosovo!

Landen bezocht: